EFUEL och Nimble Digital ingår nytt samarbete för att ta öka EFUELs digitala närvaro.
EFUEL ingår samarbete med Nimble Digital. Ett samarbete som innebär att Nimble Digital ska ta EFUELs digitala närvaro till nya nivåer inom Sverige, såväl som Skandinavien och siktet är även inställt på Europa.
EFUELs samarbete med Nimble innefattar allt från övergripande digital strategi, datahantering, datastrategi, paid social, paid search till marketing automation och digital rådgivning, samt digital excellence. Elbilsladdningsföretaget EFUEL tar ett större grepp om sina kunder tillsammans med Nimbles expertis på det digitala landskapet med fokus på att bygga ett gemensamt digitalt ekosystem för att kunna växa digitalt på kort och lång sikt och i kombination även kunna leverera mot aggressiva tillväxtmål.
Joakim Billstrand, CMO på EFUEL, menar att Nimble Digitals expertis ska komma att hjälpa både privatpersoner och företag att kunna besluta om elbilsladdning. Den expertis som EFUEL besitter ska synas i alla led - oavsett var kunden kommer i kontakt med EFUEL.
Nimble Digital har ju den kunskap som väldigt få besitter på digitala byråer idag. Många är experter på få delar, men vad vi såg hos Nimble är att de har expertisen på samtliga områden som vi (och egentligen alla digitala företag) är i behov av. Det är sällan man springer på sådan bred expertis.
John Milburn, medgrundare på Nimble Digital, kände redan vid första dialogen med EFUEL att möjligheterna tillsammans är enorma. Efter att ha träffats några gånger, stött och blött olika scenarion har vi landat i en tydlig roadmap framåt kring ett gemensamt digitalt ekosystem som kommer leda till en helt annan digital närvaro än det vi ser inom elbilsladdning idag.
Vi är mycket stolta och ödmjuka över att EFUEL valt Nimble som samarbetspartner. De står inför en spännande tillväxtresa, där vi vet att vår samlade erfarenhet av att skapa digital närvaro, tillväxt och framförallt bygga ett gediget framtidssäkrat digitalt ekosystem inom growth, data, martech och allt vad det innebär kommer vara till stor hjälp.
Fortsatt menar John Milburn, att strategin för att lyckas digitalt inom elbilsladdning ligger på en kombination av data, tillväxt och förståelse för alla led, dvs inte bara ren digital tillväxt utan hur man kombinerar excellence med t.ex servicetekniker och bygger ett community kring detta.
Datum för publicering: 21 juni 2022